Nincs olyan szabály, amely szerint a tanulás nem lehet szórakoztató, vagy hogy egy játék nem lehet értékes. Ha mégis létezne ilyen szabály, akkor az SPRK Edition-t azért hozták létre, hogy ezt a szabályt megszegjék.
A Sphero SPRK Edition által a jövőben szükséges képességek elérhetővé, gyakorolhatóvá válnak a gyermekek számára és ami a legfontosabb, mindez nagyon szórakoztató módon.
Az SPRK-alkalmazás segítségével a gömbnek utasításokat lehet adni vagy vizuális elemek segítségével vagy a saját OVAL programnyelv által.
Azonnal láthatóvá válik a kapcsolat a létrehozott programsor és a Sphero működése és reakciója között. A Sphero SPRK Edition a robotika iránti szeretetet, a kódolást és a STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics – tudomány, technológia, műszaki tudományok és matematika) alapelveket inspirálja játék közben.
Az SPRK elég egyszerű a kezdőknek bármilyen korosztályról is legyen szó, de elég kifinomult a tapasztalt programozók számára. Az SPRK közösség virágzik, amikor több ezer gyerek alakítja a jövőjét a szórakozás és felfedezés révén. Egymással meg tudják osztani, hogy ki mit hozott ki az eszközből.
Lényegében az egész egy átlátszó programozható gömb. Az alkotórészei mind jól láthatóak, ahogy reagálnak a parancsokra. Egy tartós polikarbonát héj védi őket, amely probléma nélkül képes ellenállni a koccanásoknak és a ütődéseknek. A készülék fő ereje, hogy a gyerekek láthatják, hogy a parancsaik hogyan működnek, azáltal ahogy a labda reagál - legyen az ugrás, mozgás tetszőleges irányba vagy táncolás.
Ez valószínűleg a gyerekeket sokkal hosszabb ideig lefoglalja, mint egy képernyő és egy billentyűzet, amin kódolni tanulnak.
A gyerekek könnyedén testreszabhatják a Sphero-t a LED-ek segítségével, hogy a kedvenc színükben világítson.
Bár kívül hamar észrevehetőek a használatból eredő sérülések, de további bónusz, hogy a gyerekek nem tudják kinyitni a labdát, így a belsejét nem tudják megrongálni.
Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefonunkon vagy tabletünkön futó alkalmazáshoz (iOS, Android), továbbá egy alap irányító alkalmazás segítségével meg lehet tanulni irányítani a golyót.
Ha ezt sikerült elsajátítani, utána jöhet a kódolás, melyhez egy másik alkalmazást kell használni.
A töltéshez saját töltő egységet használ. Csak rá kell helyezni és a teljes feltöltés után 1 óráig újra nyúzhatjuk az eszközt mire újra lemerül.
A képek forrása és további info: http://www.sphero.com/
Te vennél ilyet a gyerekednek? Valóban segíthet a képességeink fejlesztésében?
Írd meg véleményedet kommentben! Kíváncsiak vagyunk, te mit gondolsz.
Érdekelnek a további okos eszközök? Ne maradj le róluk! Kattints erre a képre és...
Kövess minket a Facebook-on is! Lájkold a Smartify Facebook-oldalát.